اهمیت پاسپورت ترکیه



ترکیه کشوری است که در آن سبک زندگی مدرن با شیوه زندگی مسلمانان تلاقی می کند. از سال 1923 مصطفی کمال آتاتورک دولت سکولاری را تاسیس کرد که به انواع شیوه های زندگی احترام می گذارد.
همانطورکه دنیا به طور فزاینده ای در حال جهانی شدن است و مسافرت به یک عادت محبوب برای مردم تبدیل شده است، عدم نیاز به ویزا باعث دلگرم شدن افراد برای سفر می گردد. افراد تمایل دارند از مرزها عبور کنند و فرصت های مختلف شغلی، تجاری، فرهنگی و شیوه های زندگی را در مقیاس جهانی به دست آورند. ترکیه کشوری است که با ارایه فرصت های سرمایه گذاری سودآور در مقابل اخذ شهروندی، در حال حاضر خود را در صدر عناوین خبری معرفی می کند. 
مزایای پاسپورت ترکیه
• گذرنامه و شهروندی ترکیه در مدت نسبتا کوتاهی و به طور متوسط ظرف 30 روز کاری، پردازش و تحویل می گردد.
• مسافرت به 77 کشور بدون نیاز به ویزا، دسترسی آسانتر به تمام 26 کشور منطقه شنگن.
• عدم نیاز به حداقل دوره اقامت
• جزو 30 پاسپورت برتر جهان
• حق پزشکی و درمانی کامل
• دارندگان از برنامه های بازنشستگی به عنوان شهروند ترکیه بهره مند می شوند.
• تحصیل رایگان و امکان بازپرداخت هزینه های دانشگاه
• حق رای در انواع انتخابات
• امکان شهروندی دوگانه، با داشتن گذرنامه ترکیه ای، یعنی می توانید تابعیت دوگانه داشته باشید. پس از دریافت، پاسپورت ترکیه اعتبار 10 ساله دارد و برای یک عمر قابل تجدید است.
سیستم کارت شهروندی دوگانه تورکواز
تابعیت دوگانه وضعیتی است که یک فرد در همان زمان شهروندی دو ملیت مختلف را دارا است. ترکیه داشتن شهروندی دوگانه را مجاز می داند.
اگر شما در کشوری زندگی می کنید که تابعیت دوگانه یا شهروندی ثانوی را نمی پذیرد، ترکیه دارای برنامه کارت تورکواز است. کارت تورکواز به شما حقوق شهروندی کامل را اعطا می کند به جز امکان دادن رای در ترکیه.
انواع پاسپورت ترکیه
در ترکیه چهار نوع مختلف پاسپورت وجود دارد:
• گذرنامه عادی: پاسپورت عمومی شهروندان ترکیه. اتباع خارجی از طریق سرمایه گذاری، یا کسب شهروندی، گذرنامه معمولی می گیرند
• گذرنامه سبز: افسران رده بالا
• پاسپورت خاکستری: دیپلمات های ترکیه
• پاسپورت سیاه: مامورین دولتی مجاز در خارج از کشور
چگونه پاسپورت ترکیه را دریافت کنید؟
چندین راه برای کسب گذرنامه ترکی وجود دارد. با این حال، در حال حاضر محبوب ترین روش به دست آوردن شهروندی توسط ملک و سرمایه گذاری است. طبق قانون جدید در ترکیه، امکان کسب شهروندی ترکیه به وسیله خرید املاک با ارزش 250.000 دلار وجود دارد.
همچنین شما می توانید در یک بانک ترکی با واریز 500.000 دلار سرمایه گذاری کنید، با انتخاب هر کدام از این روشها دریافت پاسپورت ترکی را طی 60 روز تضمین می کند که به طور مستقیم به شما داده می شود. علاوه بر این، شما میتوانید از طریق شرکت ما ملک خود راخریداری کنید، ما به شما این اطمینان را خواهیم داد که این فرآیند با هر گام به عنوان بخشی از خدمات پس از فروش رایگان ما انجام خواهد شد. تحقیقات نشان می دهد که فروش ملک در ترکیه افزایش یافته است و این بدان معنی است که مردم بیشتر از گذشته به ترکیه می آیند و تمایل دارند در آنجا زندگی کنند. آنتالیا هومز با بانک اطلاعاتی غنی املاک و عوامل فروش مجرب خود؛ شما را در خرید بهترین املاک از آپارتمان های مجلل در یک مجتمع تا ویلا های خصوصی راهنمایی می کند. آنتالیا هومز می تواند به تمام خواسته های شما پاسخ دهد. ما در مسیر کسب شهروندی و پاسپورت ترکیه در کنار شما هستیم.
پس چرا ترکیه؟
بطور حتم در گرفتن شهروندی کشوری دیگر مزایای متعددی در جهان وجود دارد و ترکیه کشوری است که در این زمینه توسط بسیاری از خارجی ها ترجیح داده شده است. پیشینه تاریخی ترکیه، فرهنگ غنی، موقعیت استراتژیک، رشد اقتصادی، موقعیت جغرافیایی، آب و هوا و طبیعت، ترکیه را از سایر کشورهای جهان در این مورد جدا کرده است. سرمایه گذاران و کارآفرینان داخلی و خارجی هنگام دریافت پاسپورت ترکیه امتیازاتی خواهند داشت.
تحقیقات نشان می دهد که فروش ملک در ترکیه افزایش یافته است و این بدان معنی است که به دلایل مختلف مردم بیشتر از گذشته به ترکیه می آیند. یکی از دلایلی که باعث جذابیت ترکیه شده است وجود نشانه هایی از تمدن های مختلف است. ترکیه میزبان نخستین محل اقامت انسانی با تاریخ 12 هزار ساله می باشد. ما بهترین املاک را در شهرهای محبوب ترکیه ارایه می دهیم مثلا؛ اگر شیوه زندگی ساحلی و تعطیلاتی را دوست دارید، آنتالیا و منطقه مدیترانه - اگر مکان های آرام و ساکت را ترجیح می دهید، ترابزون و منطقه دریای سیاه – و اگر می خواهید در قلب ترکیه زندگی کنید، استانبول مناسب شماست.
موقعیت جغرافیایی عامل مهم دیگری است. ترکیه پلی بین اروپا و آسیا است و نقش مهمی در مسیر تجاری ایفا کرده است. موقعیت جغرافیایی ترکیه از لحاظ سیاسی و شهروندی امتیازات دارد. در آینده ای نزدیک، ترکیه می تواند مرکز بین اروپا و اروپای مدرن غربی باشد. به نظر می رسد که وجود یک مرکز انتقال در شرق دور و خاور نزدیک صرفا یک رویا نیست.
طبیعت و آب و هوای ترکیه آن را به بهشت زمینی تبدیل کرده است. ترکیه یک کشور منحصر به فرد با زیبایی های طبیعی، مناطق سرسبز، دریای زلال، سواحل طلایی، مراتع و چمنزارها است. به لطف این ویژگی ها، بخش گردشگری دارای جایگاه مهمی در انتخاب پاسپورت ترکیه است.
رشد اقتصادی ترکیه تعیین کننده موقعیت آن در جهان است. طبق دیدگاه تازه دولت ترکیه، این کشور از سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی و داخلی حمایت می کند. استراتژی رشد ترکیه بر حمایت از اقتصاد، ارایه منابع جدید و تحولات پایدار و بلندمدت استوار است.
ترکیه بطور تنگاتنگ پیشرفت های تکنولوژیکی را دنبال می کند. دولت ترکیه می داند که حمایت از پیشرفت های تکنولوژیکی گام مهمی است؛ همانگونه که این موضوع را در نظر دارد که تبدیل به یک ناحیه پیشرفته تکنولوژیکی گردد. هم سرمایه گذاری داخلی و هم خارجی از سوی دولت ترکیه به منظور کمک به این رشد ترویج می شوند. این نشان می دهد که کسب شهروندی ترکیه با فرصت های غیر قابل چشم پوشی برای سرمایه گذاران و بازرگانان همراه است.
شرایط ویزا برای گذرنامه های ترکیه - لیست کشورهای بدون ویزا
با توجه به شاخص Henley به ویژه در سال جاری، گذرنامه ترکیه در رتبه 38 جهانی قرار دارد و دارای 114 امتیاز در شاخص سفر بدون ویزا می بلشد. داده ها نشان می دهد که؛ پاسپورت ترکیه برای ورود و سفر به 72 کشور بدون نیاز به ویزا است. پاسپورت ترکیه در 42 کشور به هنگام ورود فرصت دریافت ویزا دارد. همچنین پاسپورت ترکیه ای امکان درخواست ویزای آنلاین از طریق ای ویزا (اینترنت) برای 7 کشور دارد.


Comments

Popular posts from this blog

قانون اقامت ترکیه

اخذ اقامت خانوادگی در ترکیه

اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری