اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری


زندگی در ترکیه یک پناهگاه امن برای سرمایه گذاران خاورمیانه است و جو اجتماعی –سیاسی جذابی را جدای از دیدگاه تجاری ارائه می دهد. این برنامه به منظور جلوگیری از عرضه بیش از حد بازار املاک و درعین حال ارتقاء املاک و مستغلات در کشور و در حال فراهم کردن شرایط مناسب برای سرمایه گذاران از کشورهای خلیج فارس و گسترش کسب و کار است. شهروند ترکیه توسط برنامه ی سرمایه گذاری یا کد شهروندی ترکیه(TC) کار آفرینان از کشورهای مختلف را برای کسب و کار در کشورشان از طریق گزینه های مختلف جذب می کنند.
اخیرا مقررات کد گذاری شهروندی ترکیه اصلاح شده است و بیش از نیمی ازقیمتها کاهش یافته است پس از برنامه ی شهروندی در خاورمیانه. متقاضیان سرمایه گذار خارجی باید واجد شرایط موارد ذیل باشند تا بتوانند از طریق سرمایه گذاری پاسپورت دریافت کنند:
§         توان پرداخت هزینه های سرمایه گذاری را داشته باشند.
§         افراد متقاضی و خانواده ی آنها نباید مرتکب هیچگونه جرم و خلافی شده باشند.
§         سلامت روحی و روانی و جسمی داشته باشند.
سرمایه گذاران خارجی با توجه به داشتن سند و مدرک برای شرایط ذکر شده می توانند اقامت شهروندی ترکیه را دریافت نمایند. مجوز اقامت با توجه با قوانین تعیین شده توسط توافقنامه های دو جانبه میان ترکیه و کشور خارجی داده خواهد شد. ویزای  معمول توریستی گردشگری ترکیه به خارجی ها در مورد وضع قوانین جدید از 180 روز فقط اجازه ی 90 روز اقامت را می دهد. افرادی که بیش از 90 روز در ترکیه اقامت داشته باشند باید اجازه اقامت بگیرند.
چندین نوع مجوز اقامت در ترکیه وجود دارد. خارجی ها هنگامی که یک ملک را در ترکیه خریداری می کنند باید برای اجازه اقامت طولانی مدت درخواست دهند. اگر قصد تمدید مجوز اقامتتان را دارید باید آن را 60 روز قبل از پایان مجوز در مقامات محلی انجام دهید. شما یک سند رایگان ارائه خواهید داد که نشان می دهد درخواست شما برای تمدید در حال بررسی است وتا هر زمانی که بخواهید مجاز به اقامت در ترکیه هستید. حتی اگر مجوز شما تا آن تاریخ منقضی شده باشد. مجوز جدید دقیقا از تاریخ انقضای مجوز سابق معتبر خواهد بود.
به هر حال تحت هیچ شرایطی نباید سعی کنید برای فریب دادن مقامات ترکیه مجوز اقامت خود را طولانی تر کنید، زیرا خطر اینکه شما را کشور خودتان برگردانند یا اینکه به یکی از زندان های بد نام ترکیه فرستاده شوید زیاد است. اگر قصد درخواست برای اقامت طولانی مدت در ترکیه را دارید باید واجد شرایط تمام موارد زیر باشید:
§         8 سال اقامت مداوم در ترکیه (بدون وقفه)
§         عدم دریافت کمک اجتماعی در 3 سال گذشته
§         داشتن درآمد کافی و پایدار توانایی اداره خود(و خانواده خود)
§         فرد تحت پوشش یک بیمه معتبر پزشکی باشد(برای متقاضیان 65 سال به بالا)
§         عدم تهدید امنیت عمومی و پایبند به قوانین و نظم عمومی
شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری ترکیه
افراد خارجی که می خواهند اقامت خود را در ترکیه بعد از اتمام مدت زمان قید شده در ویزا تمدید کنند، افرادی که نیاز به معافیت ویزا هستند یا می خواهند بیش از 90 روز اقامت داشته باشند، باید مجوز اقامت دریافت کنند. برای ثبت نام مجوز اقامت کوتاه مدت، افراد خارجی که در ترکیه مشاوره املاک دارند یا قصد دارند تجارتی برپا کنند و یا مراودات تجاری دارند باید مدارک زیر را به اداره مهاجرت ایالتی مربوطه (Provincial Directorate of Immigration Administration (Göç İdaresi) ارائه دهند و درخواستی را در سیستم الکترونیکی اقامت (e-residence system) ثبت کنند. مجوز اقامت کوتاه مدت برای حداکثر 2 سال اعتبار دارد. این نوع اقامت اگر برای 6 ماه استفاده نشود، باطل خواهد شد.
§         درخواست اولیه
§         فرم درخواست مجوز اقامت
§         اصل و کپی پاسپورت یا مدارک سفر
§         4 قطعه عکس پاسپورتی
§         گواهی پشتوانه مالی برای مدت اقامت
§         دعوت نامه یا مدارکی صادر شده از طرف فرد یا شرکتی که شما با آن ها در ارتباط هستید.
§         بیمه پزشکی معتبر (یکی از موارد زیر کافی است.)
§         اثبات دسترسی به خدمات سلامت و بهداشت در ترکیه در محدوده توافقات دوجانبه اجتماعی
§         مستندات ارسالی از سوی سازمان تامین اجتماعی
§         درخواست ارسالی به سازمان تامین اجتماعی برای قرار گرفتن پوشش بیمه سلامت همگانی
§         بیمه سلامت خصوصی

Comments

Popular posts from this blog

قانون اقامت ترکیه

اخذ اقامت خانوادگی در ترکیه